Pepero Day ~

6 comments
Związku z ostatnim świętem które było 11 listopada, natchnięta postanowiłam stworzyć ten post. Hejka z tej strony Dooors, z postem, który mam nadzieje, że się wam spodoba ;D 


Jak wiem 11 listopada w Polsce wypada dzień niepodległości. Natomiast tego samego dnia w Korei jest obchodzone inne święto. Mianowicie Pepero Day. 

Co to jest Pepero Day?

Jest to święto bardzo podobne do naszych Walentynek. Pojawiło się w 1997 roku i jest jednym z najsławniejszych świąt obchodzonych przez zakochane pary. Od niedawna przyjęło się, że w ten dzień świętują również przyjaciele oraz rodziny. 

Jak świętujemy? 

W ten dzień należy obdarować ukochaną osobę, przyjaciela bądź członka rodziny pudełeczkiem czekoladowych paluszków, czyli właśnie Pepero. Mają one symbolizować szybki wzrost jak i smukła talie. 
Data 11.11 ma nawiązywać do podłużnego kształtu tych ciasteczek. 


Moim zdaniem bardzo urocze i smaczne święto. Dlaczego smaczne? Miałam okazje spróbować tych paluszków. Niby małe, niepozorne ciasteczka. Bardzo podobne do naszych polskich tylko polane czekoladą, a jednak potrafią sprawić frajdę. Takim miłym gestem - czyli obdarowaniem kogoś takim pudełeczkiem - możemy wywołać uśmiech na twarzy.


Myślę, że większość z was miała okazje spróbować tych paluszków. Tanie one nie są to prawda, jednak chociaż raz warto się skusić na ich zakup. 
W polskich sklepach można dostać (oczywiście nie we wszystkich) takie same paluszki lecz z innej firmy - Mikado. Też bardzo popularne lecz no cóż tylko w dwóch smakach.



Jak wiemy Pepero jak i Pocky mają przeróżne odsłony i smaki. Niektóre są oblane tylko słodką czekoladą (gorzką, mleczną, truskawkową, jogurtową, itd.), inne są z dodatkiem orzechów lub posypek, ale są też taki wynalazki jak Panda Pocky, czyli paluszki o ubarwieniu pandy. Osobiście miałam okazje spróbować 3 rodzajów paluszków Pepero. Dwie z tych paczek udało mi się dostać za tak fajna cenę jak 4 zł xd (ah te konwenty <3) 



Pierwszym z Pepreo, które miałam okazje próbować było Pepero Nude. Do kupna go namówiła mnie reklama z Heechulem xd Cóż. Paluszki same w sobie bardzo smaczne, oczywiście jest ich mało, a czekolady w środku mogłoby być jakby wiecej. Dało się trafić na kawałki pustego środka. To pepero można kupic chociażby na yatta.pl Tak wygląda pudełeczko: 




Drugi rodzaj pepero jakie miałam okazje spróbować, to najzwyklejsze paluszki w gorzkiej czekoladzie, czyli klasyczne. Bardzo smaczne. Tutaj również widać zauważalną większą ilość paluszków, co może bardzo ucieszyć konsumenta ;D Tak wygląda opakowanie:



Trzeci rodzaj pepero i zdecydowanie najlepszy jaki udało mi się skosztować był z dodatkiem migdałów. Niebo w gębie <3Żałuję, że nie  udało mi się ich potem wiecej kupić ;.; Więcj jeżeli miałąbym wam polecac jakieś pepero to zdecydowanie mój wybór padł by na pepero z dodatkiem migdałów. Bandur by wam to samo polecił. A tak wyglądają <3


To tyle jeżeli chodzi o tą smaczną przekąskę. Jednakże jeszcze nie koniec tego posta. W tym temacie mam wam do zaprezentowania jeszcze jedną rzecz.


Podczas tego święta można grac w pewną grę przy użyciu tych właśnie paluszków. Domyślacie się już o co mi chodzi? 

Pepero Game lub Pocky Game... Na to samo wychodzi. Zasady są bardzo proste. 

1. Należy stanąć na przeciw siebie.
2. Jedna osoba bierze koniec pepero do buzi, druga robi to samo z drugim końcem.
3. Każda osoba zjada powoli lub szybko zwój koniec.
4. Robią to do momentu zbliżenia się twarzy na minimalną odległość, byleby usta się nie spotkały.
5. Jeżeli dojdzie do pocałunku dana osoba przegrywa lub pozostały kawałek mierzy się. 

Tak mniej więcej wyglądają zasady tej gry. 

Jeżeli bierze w tej zabawie kilka osób można zrobić konkurs na najkrótszy kawałek paluszka. Jest to popularna zabawa w różnych programach Koreański, gdzie gwiazdy są proszone lub proponowana jest im ta zabawa. I tu już wyobraźnia fanek szaleje, zwłaszcza jeżeli w pepero game ma grac ich ulubiony parring. 


Po internecie krąży pełno filmików własnie z ta grą, w która bawią się nasze ukochane gwiazdy, o to kilka z nich dla przykładu:

Ostatnio jeden chyba z najbardziej popularnych ^^


MBLAQ też nie próżnuje.


BTOB za to miało gigantycznie wielkie te paluszki. Swoja droga widziałyśmy takie z Bandurem na konwencie w wersji Star War ^^ Ale strasznie drogie xd 


Również urocze 100% 


Myungyeol dla zainteresowanych ^^ 


Na koniec jeszcze gify z VIXX i ich Pepero Game ^^ 




Widać, ze zabawa jest przy tym przednia. A ile skrępowania i zawstydzenia ze strony członków k-pop'owych zespołów ^^ Aż miło popatrzeć i pozawstydzać się z nimi ;D 

Ode mnie to tyle jeżeli chodzi o święto paluszków Pepero i gry z nimi związanej. Mam nadzieję, że notka się spodoba. A tym czasem do następnej notki ;* 


Bai <3 Dooors. 
Next PostNowszy post Previous PostStarszy post Strona główna

6 komentarzy:

  1. Szkoda, ze u nas takiego nie ma T_T / Nana

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie urocze święto *o* Też chciałabym coś takiego obchodzić !

    OdpowiedzUsuń
  3. "Aż miło popatrzeć i pozawstydzać się z nimi ;D " DOKŁADNIE! xDDDD
    Osobiście miałam okazję posmakować jedynie Mikado, ale za to w trzech smakach... Jest przepyszne!
    I pomyśleć, że jak byłam mała to zeskrobywałam sól ze słonych paluszków i maczałam je w Nutelli (wydanie Biedronkowe). xDDD
    Jakie to życie bywa zabawne. ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie miałam okazji tego spróbowac,ale wyglądają smakowicie.
    Te gify są obłędne,serio aż trudno,żeby oni się hm...nie cmoknęli xD

    OdpowiedzUsuń
  5. Omomomm to jest pyszne.szkoda że w Polsce jest mało smaków.;((
    Ai

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli przeczytałeś/łaś post podziel się swoją opinią w komentarzu ^^ Jest to dla nas bardzo ważne ;)

+ Informujemy, że mamy włączoną moderacje, więc nie martwcie się, jeżeli komentarz nie zostanie od razu opublikowany na stronie. Po naszym zatwierdzeniu pojawi się on pod postem.