K-pop'owy przegląd miesiąca - WRZESIEŃ

2 comments
Witajcie kochani ! Oto kolejny post z serii K-pop'owy przegląd miesiąca. Wiemy już kto wygrał w tamtym miesiącu według was. I tym razem zapraszam was do głosowania w ankiecie i wyrażenia swojej opinii w komentarzach. W takim razie zobaczmy jakie perełki mieliśmy w tym miesiącu <3


1. Ten miesiąc zaczynamy od G-Dragona i Coup D'etat.



Dooors: Smoczysko powróciło ! I to z niesamowitym materiałem. Od samego początku mojej przygody z k-pop jestem fanką jego twórczości, więc zawsze czekam z niecierpliwością na nowe projekty. Co tu dużo mówić. Na samym początku piosenka może dać dziwne odczucie. Jest bardzo inna od poprzednich. Można tez zauważyć dużo symboli, których odniesienie można odnaleźć w tekście. Samo mv można interpretować na wiele sposobów, ale jedno jest pewne po obejrzeniu zostawia w środku taki "mind fuck" xd Mi osobiście piosenka dzięki swojemu spokojnemu klimatu przypadła do gustu, a teledysk idealnie dopełnia całość.

Bandur; Największy wariat znowu powrócił aby ogłosić światu, że przygotował zamach stanu. Za każdym razem G-Dragon pokazuje coś naprawdę oryginalnego, coś co nie jest jednoznaczne. Naprawdę, na temat teledysków Smoka można by napisać referat rozważając symbolikę każdego z elementów. Piosenka szczerze mnie zaskoczyła głównie dlatego, że to głos rapera nadaje jej swoistego klimatu. Utwór ten znalazł już stałe miejsce na mojej playliście i szybko stamtąd nie zniknie ^^



2. Skoro mowa o GD warto wspomnieć od razu o jego drugim utworze, który doczekał się teledysku, a jest nim Crooked.


Dooors: Przynosi mi to na myśl amerykańskie produkcje. W teledysku mamy zwrócona uwagę tylko i wyłącznie na GD i dziejących się w okół niego rzeczy. To on jest centrum, to on nam przedstawia wszystkie sytuacje. Piosenka jest o wiele żywsza od poprzedniej. W teledysku możemy tez podziwiać duzo różnych stylizacji. Ale szczerze teledysk bardziej mi się podoba niż piosenka. Jednak w połączeniu dają dobry efekt ^^
Bandur: Moda, moda i jeszcze raz moda. Po tych stylizacjach trudno się dziwić, że G-Dragon jest nazywany w Korei ikoną stylu. Tym razem cała nasza uwaga skupiona jest na artyście i jego przechadzkach po ulicach miasta. Piosenka szybko wpada w ucho, pozostawia po sobie miłe wrażenie. Najbardziej lubię gdy GD występuje z tym utworem na żywo ponieważ towarzyszy mu rozbrajający taniec ;3 



3.  Kolejni są BTOB - Thiller. 


Dooors: Teledysk jest trochę jak połączenie BEAST - Shadow i VIXX - Hyde. Jednakże piosenka w porównaniu do mv jest spokojniejsza. Kojarzy mi się trochę jak z jakiegoś anime... Fajny taniec i podoba mi się tez moment z świecącymi oczami xd  


Bandur: Świetny taniec, dobra piosenka i kuszący panowie~Czego chcieć więcej? Poza tym bardzo podoba mi się scenografia, jest iście magiczna i świetnie oddaje klimat mv ^^  



4. KARA - Damaged lady


Dooors: Pięć randek, pięciu beznadziejnych randek, pięć zemst... Takie odniosłam wrażenie oglądając to. No nie porwało mnie to, a sama piosenka trochę mnie denerwowała. 


Bandur: Dobra, nie jest to coś co by mnie powaliło...Piosenka jest dziwna a dodatkowo początek w, którym występuje high-note to przegięcie i moim zdaniem wcale fajnie nie otwiera utworu. 



5. Navi feat. Geeks - I ain't going home tonight


Dooors: Piosenka przyjemna nie powiem. Teledysk bardzo prosty, przedstawia kilka sytuacji. Rozlewające się napoje, jak ja to kocham xd Navi ma przyjemny głos, ale szczerze na występach live nie prezentuje się on tak dobrze. 

Bandur: Te gwizdy przywołują mi na myśl ostatnie mv Brown Eyed Girls do "Kill Bill". Teledysk nie jest szczególnie rozbudowany a większość ze scen to Navi wijąca się przy stojaku do mikrofonu. Szału nie ma...


6. Ladies' Code - Pretty pretty



Dooors: Ugh znowu te koty x.x Ale podoba mi się ta piosenka, łatwo wpada w ucho i dziewczyny maja ciekawe głosy. Jedna z nich mam bardzo wysoki ^^ Teledysk jest też trochę zabawny, te małe ludziki ooo Xd

Bandur: Słodko, słodko i jeszcze raz słodko~Piosenka bardzo szybko daje się polubić i jest chwytliwa. Nie jest to irytujący utwór, powiem nawet, że przyjemnie mi się go słuchało. Te małe ludziki są iście urocze <3 Od pań z Ladies' Code poproszę te słodziachne buciki ze skrzydełkami *^* "Yeppo Yeppo~!" 



7. GI (Global Icon) feat. Dok2 - Booshit/Don't lie 




Dooors: Proste ujęcia, wyłącznie taniec i wielkie napisy na ekranie od czasu do czasu xd Ale jest nowość, o to do k-pop zawitał nowy język HISZPAŃSKI xd  Lubię style tego zespołu, bardzo przyjemnie mi się ich słucha. Bardzo fajna odmiana w wykonaniu tego grils bandu. Dla tego je lubię xd 


Bandur: Po co nam Engrish skoro możemy mieć wstawki hiszpańskie? Yeah <3 Bardzo lubię GI i tym razem mnie nie zawiodły. Jestem w 100% zadowolona ^^ 



8. JYP - Had enough parties


Dooors: J.Y Park przedstawia nam bardzo ciekawą historie. Widzimy go w innym "starszym" wydaniu. Pokazuje nam tutaj 3 typy mężczyzn w podeszłym wieku. Każdy z nich jest odmienny, każdy ma inne życie. W sumie każdego z nich coś łączy. Chyba nikt nie spodziewał się takiego teledysku. 


Bandur: Wooo, nie ma co to było coś ciekawego! Co do tych typów staruszków o którym mówi Dooors, to mam wrażenie, że coś z tym wspólnego mają kolorowe napoje w szampanówkach, które widzimy w klubie. Nie spodziewałam sie czegoś takiego, ale piosenka ma fajny bit <3 No i taniec JYP jest świetny! 


9. Soyu (SISTAR) & Mad Clown - Stupid in love
Dooors: Intrygujące. Takie ze skłonnościami do głębszych refleksji. Oglądając to taki nie mogłam się napatrzeć. jedyne co nie za bardzo przypadło mi do gustu to rap Mad Clown, chyba nie zostanę jego fanką. 

Bandur:  Teledysk bardzo fajny i faktycznie można przysiąść żeby się pozastanawiać.  Tak jak w przypadku Dooors nie podoba mi się rap Mad Clown...


10. BTS - N.O



Dooors: Tak jak z Bandurem zastanawiałyśmy się "Ciekawe czy BTS będą mieli comeback jeszcze w tym roku?" tak chwile później wyszło oświadczenie ze Bangtan Boys powraca z nowym materiałem. Co wiecej z pełnym albumem. Widać, że nie próżnują. Z każdą kolejną zapowiedzią wyczekiwałam nowego mv jeszcze bardziej niecierpliwie. Chłopcy po raz kolejny pokazują swoje nie małe zdolności taneczne, jak i wokalne oraz raperskie. "Everybody say NO" to chyba najbardziej zostaje w pamięci jak i dźwięczny rap Rap Monstera. Moim zdaniem połączenie całego utworu z klasyczni dźwiękami skrzypiec i wiolonczel było dobrym jak i ciekawym posunięciem. Na sam koniec dodam, ze polecam oglądnięcie występów BTS razem z intrem. 


Bandur: Muszę to przyznać-BTS już od samego początku pokazują klasę i nie spuszczając z tonu. Czy były to promujące zdjęcia, trailer concept czy teaser mvki z każdą chwilą nie mogłam się doczekać co tym razem pokażą. Po raz kolejny możemy obserwować ich wysoko rozwinięte umiejętności co nadaje wszystkiemu jeszcze więcej splendoru. Najszybciej w ucho wpada wcześniej wspomniane przez Dooors "Everybody say NO". Ważny jest też tekst piosenki, który jak warto wspomnieć został napisany przez lidera grupy- Rap Monstera. Klasyka w połączeniu z elektroniką daje świetny efekt i całkowicie zakochałam się w "N.O".



11. A.T feat. Geeks - Don't be


Dooors: Hahah zajebiste ! To się nazywa oryginalność w tworzeniu MV. Uwielbiam na takie rzeczy trafiać i przyjemnością mi się je ogląda. Więcej takich. Z wielka przyjemnością zapraszam do zapoznania się z tym teledyskiem. Ja osobiście nie mam co wiecej powiedzieć, wszystko mi się bardzo podobało. Ten pomysł, realizacja... Jestem na TAK. 

Bandur: TAK! Wielkie TAK dla tefgo teledysku! Jesty naprawdę pomysłowy i świetnie się go ogląda. Takie perełki to prawdziwy skarb wśród teledysków <3 Najbardziej rozwalił mnie ten pan na dole, który zaznacza ile mb już obejrzeliśmy. Więcej takich artystycznych i oryginalnych produkcji ^^ 


12. Rphabet feat. San E - Black suit 


Dooors: Ile w tym grafiki ! Az momentami oczy od niej bolą, jest ona wszechobecna. Rap za to fajny i muzyka również. Tak po za tym musieli go niesamowicie długo malować by mieć ten efekt czaszki !


Bandur: Majstersztyk grafiki nie ma co :D Rap Rphabet'a jest naprawdę super a w połączeniu z muzyką daje świetny efekt ^^ 



13. Electroboyz - Let it rain.


Dooors: Wooo czarno biały teledysk, jak artystycznie. >.< No ale muszę to powiedzieć, strasznie jest nudny! Jednakże bardzo przyjemna piosenka wiec najlepiej jej po portu słuchać, a nie oglądać wraz z mv xD Dziewczynie widać ciężko się ogarnąć i w sumie nic innego nie robi jak jedzie w autobusie rozpaczając nad czymś - pewnie chłopak ją rzucił. 

Bandur: Miłe, przyjemne, spokojnie-jestem na tak ^^ 


14. 5Dolls - Can you love me?


Dooors: Bardzo to spokojne jak i bardzo urocze, ale nie wiem czy to dobrze czy źle. Mnie to do gustu nie przypadło. Ładna piosenka, ale nie na tyle by mnie zachwycić. 

Bandur:  Ojejujeju dziewczyny, nie pytajcie czy mogę was kochać....


15. FT Island - Memory


Dooors: Oglądając występ w music bank spodziewałam się zobaczyc inny teledysk, a tu proszę jeden z moich ulubionych czyli coś jak podziękowania dla fanów. Jednakże tutaj w formie comebacku a nie miłego dodatku do płyty ^^ Ah to takie urocze i teledysk i piosenka, rozpływam się <3


Bandur: Może sama piosenka nie powaliła mnie na kolana, to mv jest bardzo przyjemne ;) 


16. Chyba najbardziej wyczekiwany comeback Block B - Be the light.


Dooors: Czy wy to widzicie... A raczej słyszycie? Zico i Kyung śpiewają, co wiecej ładnie xd SZOK. Myślę, ze każdego to trochę zaskoczyło. Teledysk w zupełnie nie w stylu Block B jednak moim zdaniem to dobra odmiana i miło ich zobaczyć w takiej odsłonie. Najbardziej zauważalną sceną w mv jest bijatyka U-Kwona. Resztę chłopców widzimy trochę rzadziej zwłaszcza Jaehyo, który pokazuje się jedynie przez moment. P.O tutaj bardzo kojarzy mi się z T.O.P, te same ruchy i podobny wygląd xd  Jednak na pierwszy rzut widać, ze jest to tak zwany zapychacz i zapowiada się coś większego - takie odniosłam wrażenie wcześniej. I co nie myliłam się! 


Bandur: Woooow~ Szczerze mówiąc czekając na ten "zapychacz" nie tego się spodziewałam. Chłopcy zaskoczyli mnie pozytywnie taką zmianą. Szokiem był dla mnie śpiewający Zico, który normalnie piastuję posadę rapera. W niczym to jednak nie przeszkadza, ba nawet bardziej przykuwa uwagę. Kiedy to oglądałam miałam skojarzenia z Big Bang- Blue głównie dlatego, że piosenka jest spokojna, wykonuje ją zespół, który w założeniu jest niegrzeczny no i niektóre momenty z kochanym P.O przypominają mi pozy T.O.P'a. Nie ma co, "Be the Light" skutecznie wyluzowało mnie przed Very Good :D 


17. I kolejny: Block B - Very Good. 




Dooors: Taak i o to Block B na które wszyscy czekali tak długo. Można się tu doszukiwać i czepiać elementów podobnych do tych z teledysków GD, jednakże jakby się popatrzeć na całość jest to tylko i wyłącznie Block B. Szalona nuta, wesołe podrygi, dziwne stroje i fryzury. Tak to jest skazane na sukces xd I'm very, very good, po tym comebacku. Reszta piosenek z płyty, a tak dokładniej Nice Day (które uwielbiam) i cudowne solo Kyunga (oh dajcie umrzeć <3) jest świetnym uzupełnieniem całości. W sumie nie ma co tu oceniać wiecej, przewidujemy dłuższą notkę wiec wtedy powiemy nieco wiecej xD

Bandur: Nie wiem co tutaj oceniać bo zrobiła to Dooors XD. Po prostu Block B <3 



18. Busker Busker - Love, at first.


Dooors: Dobra nie spodziewałam się niczego wybuchowego. Typowa historia zakochanej pary z problemami. Nie moje klimaty. No chyba, ze ma się doła.

Bandur: Powiem tak-wolę żywsze kawałki. 


19. TVXQ - Scream.


Dooors: Ostre, japońskie wydanie TVXQ. Dooors lubi i akceptuje taki stan rzeczy. Produkcja od TVXQ tak jak zwykle podoba mi się z tym nie jest inaczej. Chłopcy idealnie krzyczą, wiec czego chcieć więcej ^^


Bandur: Ta siekiera XD Hello Heaven it's TVXQ <3 Mój ukochany duet, szkoda tylko, że w japońskiej odsłonie. Jest wspaniale tak jak przy każdej ich produkcji~


20. INFINITE - Request.


Dooors: Jaka reklama elektroniki !! Nie wieże Woolim się sprzedało! Tak musiałam to napisać xD No ale nie uważacie, ze bardzo dużo tutaj tego sprzętu? Śmiało mogą to dać do telewizji i na pewno firma uzyska duży dochód xD Wracając do piosenki o dziwo jest ona spoko i pozbawiona zbędnej elektroniki co u Infinite jest częstym zjawiskiem. Chłopcy wyglądają tutaj przeuroczo <3


Bandur: Obejrzałam to mv, a dzień później program Nowy Gadżet i widziałam wszystkie te sprzęty XD Piosenka nie ma w sobie charakterystycznego, jak to Dooors mówi "disco", co nie zmienia faktu, że jest super. Infinity wyglądają tutaj naprawdę uroczo <3


21. Song Ji Eun (Secret) - False hope.


Dooors: OMO cudowny teledysk, jak i głos Ji Eun. Hmmm zastanawiają mnie te rany po gwoździach w jej dłoniach... Woo mv z drugim dnem. Lubię to. Ciekawy motyw z tymi gwoździami i przykuciem... Ale wiecie co? Szkoda tego tortu... Był taki młody i świeży xd  


Bandur: Zanim zacznę...Co z tą JiEun jest nie tak? Najpierw w "I remember" porwała Himchana, związała, wrzuciła do bagażnika po czym auto podpaliła, a teraz torturuje następnego faceta? Ostro...Głos wokalistki jest cudny i ma piękną barwę. Muszę przyznać, że przy oglądaniu od samego patrzenia na te gwoździe bolały mnie łapki...Szkoda mi tego ciasta, zjadłabym je xD 






DEBIUTY : 

1. DEMION - Ask Her Out


Dooors: Nowy interesujący zespół. Z pod ich skrzydeł wyszedł popowy utwór z elementami rapu i oczywiście tańca. Może ich tytułowa piosenka nie zachęca za mocno, jednakże zachęcam do zajrzenia na ich kanał. Można tam znaleźć ciekawe covery ich autorstwa. Chłopcy mają duży talent. Ja osobiście jestem nimi bardzo zainteresowana i jestem ciekawa jak dalej potoczy się ich kariera. 

Bandur: Fajne chłopaczki, miła piosenka i mv~ Życzę im dużo dobrego na k-pop'owej drodze~HWAITING


I tak oto kończymy podsumowanie kolejnego, bogatego w ciekawe comebacki miesiąca ^^ Dziękujemy wam za udział w ankiecie i zapraszamy do głosowania w kolejnej! Mamy nadzieję, że notka sie podobała. Wyczekujcie następnej <3 

Dooors i Bandur <3 


Next PostNowszy post Previous PostStarszy post Strona główna

2 komentarze:

Jeżeli przeczytałeś/łaś post podziel się swoją opinią w komentarzu ^^ Jest to dla nas bardzo ważne ;)

+ Informujemy, że mamy włączoną moderacje, więc nie martwcie się, jeżeli komentarz nie zostanie od razu opublikowany na stronie. Po naszym zatwierdzeniu pojawi się on pod postem.