Chińskie ciasteczka ~

5 comments
Hej tutaj Dooors w wyjątkowo krótkiej, ale mam nadzieję, że interesującej notce. W takim razie zaczynajmy.


Oczarowana klimatem andrzejkowych wróżb postanowiłam stworzyć post odnośnie jednej z nich. Mianowicie chcę wam przybliżyć co nieco (czyli tyle ile udało mi się znaleźć) historie chińskich ciasteczek z wróżbą. Jest to jeden z najbardziej popularnych sposobów "wróżenia" w andrzejkowy wieczór. 


Wszyscy uwielbiają te kruche ciasteczka i myślę, że chociaż raz każdy miał okazje ich spróbować jak i odkryć swoją przepowiednie. Ja okazje otrzymałam na konwencie, gdzie razem z Bandurem kupiłyśmy po jednym ciasteczku z wróżbą po złotówce, tak o dla zabawy. Jednakże swoją przepowiednie zachowałam do teraz ^^ 


Jaka jest historia chińskich ciasteczek? 

Legenda głosi, że w XIV wieku, kiedy Mongołowie rządzili w Chinach, rewolucjonista imieniem Chu Yuan Chang planował powstanie przeciw najeźdźcom. Używał specjalnych ciasteczek z zawartymi wewnątrz wiadomościami, aby potajemnie przekazywać Chińczykom informacje o dacie powstania. Do dziś podczas Święta Księżyca upamiętnia się tamte wydarzenia rozdając sobie nawzajem ciasteczka z ukrytymi w środku karteczkami, które zawierają mądre przesłania do własnego zinterpretowania. Niestety nie wiadomo ile w tej legendzie jest prawdy. Jednakże tradycja przetrwała i została zmodyfikowana. Dzięki temu dalej możemy uczestniczyć w tej starej jaki i ciekawej wróżbie.  




Dostaniemy chińskie ciasteczko z wróżbą, i co dalej? 

W takim ciasteczku po jego przełamaniu znajdziemy mała karteczkę, na której zapisana będzie "mądrość życiowa", z której powinniśmy wyciągnąć wnioski. Resztę ciastka oczywiście powinniśmy spałaszować ;D
Jednak co zrobić z karteczką? Oczywiście przeczytać! Wróżby zwykle są napisane symbolicznie, rzadkością jest spotkać wróżbę napisaną wprost. Najlepiej jest zastanowić co dana wróżba za sobą niesie i w jaki sposób może to mieć związek z nami. Może akurat dowiemy się czegoś ciekawego, albo otworzy nam oczy na dawno dręczący nas temat. Wróżby należny interpretować na własny sposób. W końcu jest "nam pisana" (no bo skoro wylosowaliśmy akurat tą ;D). Ważne jest też by nie przejmować się tym co jest tam napisane, w końcu to tylko zabawa mająca nam umilić czas. 


Także to tyle w tym temacie. Niestety nie jestem w stanie wam powiedzieć jak upiec takie ciasteczka, bo sama nigdy tego nie robiłam, ale w internecie znajduje się pełno przepisów jak je wykonać. Warto poszukać ;D Także cytaty do nich można łatwo odnaleźć, ale czemu też nie wymyślić własnych wróżb? Mogą być również fajne jak oryginalne, co bardziej mogą być zabawne bo związane z własnymi zainteresowaniami ;D Warto pokombinować ^.^ 


Mam nadzieję, że post okaże się dla was interesując. Ot co taka ciekawostka ^^ Zawsze można w towarzystwie można się pochwalić, że wie się jak powstały te sławne chińskie ciasteczka. 
A teraz pytania do was: Próbowaliście kiedyś tych ciasteczek? A może sami je piekliście? Jeżeli zachowaliście swoje wróżby podzielcie się nimi ^^ Moja brzmiała następująco:

Chcąc osiągnąć zupełny sukces, uspokój umysł by otworzyć się na wpływy sił prowadzących do szczęścia. One są w Tobie. 
Hehe ja wiem czego to może sie dotyczyć, ale nie zdradzę swojej teorii bo jeszcze nic z tego nie wyjdzie ;) 
Trzymajcie się ;) Dooors


PS. Termin na zgłoszenia do Korean X-max już minął otrzymałyśmy 6 zgłoszeń i bardzo się cieszymy ^^ Kartki są w trakcie przygotowań ;D 



żródło: http://www.numerologiachinska.pl/, http://www.przyjaznyhoroskop.pl/

Next PostNowszy post Previous PostStarszy post Strona główna

5 komentarzy:

  1. Post bardzo fajny. :D
    Sama nie miałam jeszcze okazji do spróbowania takich ciasteczek.. Ale czemu nie upiec sobie kiedyś..? xDD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, warto spróbować. Jak nie za pierwszym razem to za drugim na pewno wyjdą :D chociaż przyznam ze jadłam kiedyś takie pieczone przez kogoś i mi nie smakowały, ale to może zależeć od przepisu Xd za to te na konwencie były pyszne jak wafelek Xd

      Usuń

Jeżeli przeczytałeś/łaś post podziel się swoją opinią w komentarzu ^^ Jest to dla nas bardzo ważne ;)

+ Informujemy, że mamy włączoną moderacje, więc nie martwcie się, jeżeli komentarz nie zostanie od razu opublikowany na stronie. Po naszym zatwierdzeniu pojawi się on pod postem.