Tydzień z Bandurem~ I Manga

3 comments
Zgodnie z obietnicą rozpoczynamy tydzień z Bandurem. Swoją drogą na blogu ostatnim czasem udzielała się tylko Dooors, bo ze mnie jest burżuj i wyjeżdżam sobie zimą nad morze ^ ^ . Było naprawdę fajnie, przy okazji powstawiam wam trochę zdjęć. Przejdźmy jednak do rzeczy. O Korei na blogu piszemy dużo, więc podczas swojego tygodnia pospamuję wam trochę o Japonii.

Jako pierwszy temat wybrałam mangi~

So...

                                    

Osobiście naprawdę uwielbiam japońskie komiksy~ Sposób ich czytania, kreska, fabuła- wszystko to przyciąga mnie do tych niekwestionowanych dzieł. Mam kilka ulubionych pozycji, których tomiki co jakiś czas zajmują coraz więcej miejsca w mojej biblioteczce. Pokażę wam te, które lubię najbardziej ^ ^

1.
Eiichiro Oda- One Piece

Jest to zdecydowanie moja ukochana seria o której dowiedziałam się od przyjaciółki, która później podarowała mi pierwszy tom na urodziny. Zabawna opowieść o młodym chłopaku Luffym, który pragnie zostać królem piratów tak jak legendarny Gold Roger podbiła moje serce! Może, ze względu na to, że każda z postaci ma swój cel, marzenie i przez całą (wciąż trwającą) serię uparcie do niego dąży. Może przez to, że ich usposobienia i styl bycia są ciekawe. Na razie posiadam 13 na 19 tomików wydanych po polsku. Chciałabym kiedyś mieć je wszystkie~ (zabrzmiałam jak Ash z Pokemonów XD). Tego kto jeszcze nie miał z tym tytułem do czynienia, zapraszam do lektury ;3

                                              


2.   Himaruya Hidekaz- Axis Powers: Hetalia 
       
       Druga z moich ulubionych mang. Zabawne krótkie historyjki   
      o historii świata. Pokazuje stereotypy ludzi z przeróżnych 
     państw, ich zachowania i zwyczaje. Niestety nie mam tej mangi w      
   swoich zbiorach :< Ale za to ma ją Dooors więc pożyczyłam od niej.  Ma ciekawą trochę inną od reszty kreskę, a słodkie chibi wywołują u mnie zaciesz na mordce ^ ^ Obejrzałam wszystkie odcinki anime na podstawie papierowej wersji i też bardzo mi się podobały. Czekam aż autor wyda kolejne tomy, chociaż idzie mu to trochę wolno. Jestem  jednak w stanie to wybaczyć ;D


                                                                



3.  Nanae Chrono- Vassalord

Ta manga od samego początku wydawała mi się ciekawa. Znalazłam jej zapowiedź na Yattcie i czekałam
z utęsknieniem na wydanie pierwszego tomu. Zanim to jednak się stało zaczęłam czytać ją po angielsku i gdzieś tam utkwiłam. W końcu trafiła w moje łapki w sierpniu zeszłego roku i czytając ją po polsku dopiero dostrzegłam o co tak naprawdę chodzi. Manga ma trochę zagmatwaną historię i trzeba się dobrze wczytać, żeby ją zrozumieć. Fabuła skupia się na parze wampirów- Charley'u i Rayflo. Ten pierwszy jest cyborgiem oraz łowcą wampirów w Watykanie, a drugi rozpustnym krwiopijcą. Nie chcę jednak zdradzać więcej bo znając mnie streszczę wam cały tomik i nie będziecie mieć przyjemności czytania....
Więc, na tym poprzestanę i również zaproszę was do czytania ^ ^



4.  Kazuya Minekura- Saiyuki

Na "Saiyuki" natrafiłam całkiem przypadkowo kiedy zamawiałam na Yattcie, One Piece'a. A że była na przecenie i wyglądała ciekawie postanowiłam ją kupić.
I nie żałuję. Ma świetną kreskę i z każdą kolejną stroną można rozkoszować się widokiem bishów. Mamy tutaj czwórkę wyrzutków- Mnicha Sanzo bez poczucia humoru i 3 pół-demony- Hakkaki, Gojo i Goku. Jest to uwspółcześniona mangowa wersja chińskiej legendy- Podróż na zachód. 

"Sanzo i  trójka półdemonów Hakkai, Gojo i Goku. Wędrują oni w stronę zachodzącego słońca, by odzyskać magiczny zwój, należący do Sanzo, a przy okazji rozwalając to tu, to tam parę demonów. Brzmi prosto i nieciekawie? Znowu schematyczny shounen bitewny? Oj, nic bardziej mylnego." 

~Wzięte z Tanuki. pl

Jestem fanką tej serii więc zbierać ją będę do ostatniego tomiku. Nie jest ich dużo bo tylko 9-w sumie szkoda. Zachęcam was do zapoznania się z tą mangą, bo jest naprawdę ciekawa, a postacie mają interesujące charaktery.

Okej pokazałam wam moje ukochane mangi. Ale na tych nie poprzestaje. Resztę czytam na różnych internetowych bibliotekach z mangami i są to zazwyczaj One-shoty albo 2 tomowe yaoi bądź shounen-ai, albo zbiory krótkich historyjek w tych gatunkach.

               
                    (Mój idol z dzieciństwa Ash i jego ukochany Pikachu ^ ^ ) 

To tyle ode mnie na poniedziałek. Przepraszam, że notka taka krótka postaram się, żeby kolejne były dłuższe. Zapraszam was do komentowania ;3


~Bandur ;3
Next PostNowszy post Previous PostStarszy post Strona główna

3 komentarze:

Jeżeli przeczytałeś/łaś post podziel się swoją opinią w komentarzu ^^ Jest to dla nas bardzo ważne ;)

+ Informujemy, że mamy włączoną moderacje, więc nie martwcie się, jeżeli komentarz nie zostanie od razu opublikowany na stronie. Po naszym zatwierdzeniu pojawi się on pod postem.