Tydzień z Bandurem ~II J-rock

3 comments

Witajcie ponownie~ Przepraszam, że wczoraj nie napisałam dla was notki, ale nie miałam dostępu do swoich materiałów. Dzisiaj pod lupę weźmiemy J-Rock. Ta muzyka już trochę ze mną jest, ale od kiedy na stałe zagościł u mnie K-pop, to japońskie brzmienia zeszły na dalszy plan. Teraz jednak z przyjemnością do niego wracam a nawet szukam kolejnych zespołów. Zapraszam was na mały przegląd grup, które poznałam na początku swojej przygody ale też tych poznanych niedawno. So ENJOY ~ ^ ^

                     

1. Dir En Grey 

Dir En Grey, Deg, Diru- Mój pierwszy a zarazem ukochany J-rockowy zespół. Istnieje już od 16 lat i nadal ma się dobrze. Eksperymentowali już z wieloma brzmieniami i stylistyką więc ciężko określić gatunek granej przez nich muzyki. Podstawą jednak zawsze jest rock. Kiedyś byli częścią japońskiej sceny visual-kei, ale w ostatnich latach zrezygnowali z ekscentrycznego wizerunku- a szkoda, bo stylizacje wyglądały naprawdę ciekawie...Od albumu DUM SPIRO SPERO (czyli momentu w którym zaczęłam ich słuchać) nie wydali niestety nowego. W tym roku za to na rynek wypuścili singiel-Rinkaku~

W skład grupy wchodzi 5 osób:
* Kyo- wokal prowadzący
* Kaoru- lider, gitara, wokal wspomagający
* Die- gitara, wokal wspomagający
* Toshiya- gitara basowa, wokal wspomagający
* Shinya- perkusja






                                         
                                         ( Kyo <3 ) 

Moim zdaniem zespół jest naprawdę wspaniały, warty uwagi i zainteresowania. Muzyka którą tworzą zapada w pamięć i ciężko jest "wyrzucić ją" z umysłu. Teledyski grupy mogą wydawać się obrzydliwe i straszne jednak nie ma co się zrażać  ^  ^  Zachęcam do poświęcenia kilku chwil owej formacji  i pozostania z nią na dłużej ;3




2. The GazettE 

Druga z kolei poznana prze mnie grupa. Tutaj mamy do czynienia z typowym visual-kei. Nie brakuje fanservice'u, przeróżnych przyciągających wzrok elementów oraz strojów. Zespół, którego 80%  fanów stanowią kobiety (w sumie się nie dziwię XD). Istnieją od 2002 roku, wydali 13 albumów i wciąż tworzą coś nowego. Skład zespołu to również 5 osób:

* Ruki- wokal, autor tekstów
* Uruha- gitara prowadząca
* Aoi- gitara
* Reita- gitara basowa
* Kai- perkusja, lider

Niewiele jednak mogę o nich powiedzieć, bo aż tak wielką fanką nie jestem. Można jednak wspomnieć , że w swoich fanservice'owcyh zachowaniach są bardzo rozpoznawalni.




                              (Ruki i jego barierka :D)


3.  Miyavi 

Chociaż Miyavi jest solistą postanowiłam go umieścić na liście. Wokalista, wizjoner gitary, mistrz kamuflażu.
Działalność solową rozpoczął w roku 2002 i już wtedy nagrał swój pierwszy album Gagaku. Najnowszy krążek What's my name? ukazał się 2 lata temu. Jest naprawdę świetnym muzykiem i z utęsknieniem wyczekuję na jego kolejne dzieła.

 




4. Exist Trace

Jedna z niewielu grup nurtu visual-kei którą tworzą tylko kobiety. Grupa powstała w roku 2003 i charakterystyczny dla niej jest głos ich wokalistki Jyou. Moim zdaniem są warte uwagi ze względu właśnie na to, że są kobiecym j-rockowym zespołem. Nie są wcale gorsze od facetów ^ ^

 
 Od lewej:
* Naoto- gitara basowa
* Mally- perkusja
* Omi- gitara
* Jyou- wokal
* Miko- gitara


                                                                                                      (Jyou ^ ^) 



5. Alice Nine

Tutaj też niewiele wam powiem, wybaczcie :< W każdym razie zespól powstał w roku 2004 z inicjatywy Nao i Sagi. Ich muzyka jest naprawdę różnorodna i nie ma sposobu, żeby ją zaszufladkować. Bo utworu mają brzmienia począwszy od mocnego rocka, przez pop-rockowe aż po spokojne kompozycjeIch najnowszy album  9  ukazał się rok temu, wiec tutaj też czekam na dalszą aktywność ^ ^



Skład:
* Shou- wokal
* Hioto- gitara
* Tora- gitara
* Saga- gitara basowa, keyboard
* Nao- perkusja




6. One Ok Rock 

Poznany przeze mnie najpóźniej z całej piątki. Jest to japoński zespół rockowy. Jeszcze przed wypromowaniem ich przez wytwórnię wydali 2 niezależne albumy. Aktywność rozpoczęli w roku 2006. Najnowszy krążek ukazał się w 2011 i był to Zankyō Reference. Piosenki są wykonywane nie tylko w języku japońskim ale różnież angielskim. (Przy czym angielszczyzna Taki jest naprawdę dobra i nie tworzy mieszanek z jego rodzimym). 9 stycznia fani mogli cieszyć się ich najnowszym singlem Deeper Deeper.
Obecny skład liczy 4 osoby po tym jak w roku 2009 jeden z członków zespołu- Alexander Onizawa został aresztowany i w następnym miesiącu po jego zatrzymaniu oficjalnie ogłoszono jego odejście z kapeli.



* Taka- wokal
* Toru- gitara, wokal wspomagający
* Ryota- gitara basowa
* Tomoya- perkusja




Okey, poznaliście 6 wspaniałych ^ ^ Teraz przyszła pora na zespoły, którymi interesuję się naprawdę od niedawna. Będzie ich tylko 3.

1. SuG 

Wiem o nich tylko tyle, że zespól powstał w roku 2006 i należy do stylu Oshare Kei. (więcej tutaj KLIK).
Ostatni album wydali rok temu a nosi nazwę Lollipop Kingdom.
Zanim zaczęłam słuchać ich muzyki często podczas odwiedzania strony Tekstowo.pl widziałam nazwę SuG wiele razy w kolejce do poszukiwanych tłumaczeń utworów. Wtedy uznałam, że może warto by spróbować? I nie zawiodłam się ^ ^



Skład:
* Takeru- wokal
* Masato- gitara
* Yuji- gitara
* Chiyu- gitara basowa
* Shinpei- perkusja







2. LM.C 

Setki razy widywałam na nyan.mangowe jednego z członków grupy Mayę. Zawsze obiecywałam sobie, że w końcu ich posłucham i ostatnio mi się to udało. Grają mieszankę rocka i elektronicznego popu. W skład grupy wchodzi dwóch liderów- Maya i Aiji oraz wspomagający członkowie. Najswieższy album pochodzi z ubiegłego roku a nazywa się Strong Pop.  Posłuchałam "Punky Heart" i spodobali mi się ;3






 

3. Na koniec zespół o którym sama nie wiem praktycznie nic...Znalazłam ich na końcu gazety Asia On Wave w zapowiedziach do następnego numeru i wzbudzili moje zainteresowanie. Ich muzyka jest ciekawa i przyjemnie się jej słucha. ^ ^
   




Na dzisiaj to już koniec naszej przygody z J-rockiem. Mam nadzieję, że notka wam się spodoba i oczywiście gorąco zaprasza do komentowania ;3 


Na koniec rozbrajający mnie gif z Lee Joon'em i jeżykami XD


Bandur ;3
Next PostNowszy post Previous PostStarszy post Strona główna

3 komentarze:

Jeżeli przeczytałeś/łaś post podziel się swoją opinią w komentarzu ^^ Jest to dla nas bardzo ważne ;)

+ Informujemy, że mamy włączoną moderacje, więc nie martwcie się, jeżeli komentarz nie zostanie od razu opublikowany na stronie. Po naszym zatwierdzeniu pojawi się on pod postem.