Tydzień z ...? - Książki ~ (dzień 1)

2 comments
Siemka blogowicze ^.^ Aha po raz kolejny po tygodniowej przerwie pisze Dooors. Bandur miał tu wstawić notkę na temat parringów, a leniowi się nie chciało i tak wyszedł tydzień bez żadnej notki. Gniewacie się? xD

Sorry *_*
No dobra, przejdźmy do tytułu tego zacnego posta. Dlaczego " Tydzień z...?" zapytacie. A to dlatego, że dla nas zaczynają się ferie, a co za tym idzie, Bandur wyjechał na tydzień nad morze. (Biedny Dooors zostaję sama w domciu i bedzie się edukować z matmy) W każdym bądź razie od razu było wiadomo, że Bund nie będzie miał możliwości pisania czegokolwiek, wiec kreatywny Dooors (czas podbudować swoje ego xD) wymyślił ten o to pomysł.
Ah tak przecież nie powiedziałam czego ten pomysł dotyczy, głupia ja xD No dobra przez ten tydzień (prawdopodobnie 5 dni) będę pisać dla was notki w jakimś stopniu związane z moją osobą.
W kolejnym role się odwrócą i to Bandur przez tydzień (5 dni) będzie pisać notki dotyczące jej. Proste? xD
Oczywiście zasadą jest nie odbieganie od tematu Azji xD Notki będą prawdopodobnie pojawiać się raz dziennie, ale to według uznania xD
Swoją drogą mega pozdrowionka  od Bandura z nad morza <3

Wiec zaczynamy Tydzień z Dooorsem ^.^ Zapraszam ;)


Co ciekawego u "drzwi"?
Jaram się niesamowicie bo zaczęły się ferie ^.^ Przyznać mi się tu kto też zaczął, a kto może skończył  (całym sercem ci współczuje) albo dopiero go czekają? Ja na swoje ferie mam dosyć ciekawe plany.
Oprócz czytania książki, oglądania anime i dram mam zamiar uczyć się z koleżanka matmy, jak i we własnym zakresie angielskiego (marnie mi z nim idzie -.-"). Już na całe dwa tygodnie mam umówione korki. Ale z nauki to nie wszytko, czeka mnie również chemia bo sprawdzian już zapowiedziany. I co zrobić. Niby ferie, a ja mam zakuwać? Masakra jakaś. Dzisiaj również idę do okulisty i muszę posprzątać pokój. Sprzątanie nie jest złe, zwłaszcza gdy puścisz k-pop ^.^ A tak nawiązując do k-popu. Dzisiaj mama zaskoczyła mnie niesamowicie. Powiedziała, że podoba jej się płyta Big Bang Still Alive i że jak mnie nie było to sobie ją puszczała. a potem jeszcze mi powiedziała, że jej ulubioną piosenką jest Monster. Naprawdę miło jest to słyszeć od swojej rodzicielki xD No dobra dosyć tych dyrdymał przejdźmy do tematu !

Jedną z moich pasji jest czytanie książek  Chociaż nie znajduje zbyt dużo czasu na ich czytanie w dużych ilościach, zawsze coś mi się tam przewinie. Dzisiaj chciałam wam polecić dwie książki o Japonii.

Pierwszą będzie Okiem reportera autora Piotra Kraśko, polskiego dziennikarza.
Krótki opis:

Jak Japonia przetrwała najpotężniejsze tsunami w swojej historii? Co każdy Japończyk musi wiedzieć o trzęsieniach ziemi i jak jest na nie przygotowany? Dlaczego Japonki kochają Davida Beckhama, a japońscy mężczyźni uwielbiają baseball? Jak to się stało, że tuż po przegranej wojnie Japonia stała się drugą potęgą gospodarczą świata? Dlaczego żaden obcokrajowiec nie potrafi opanować sztuki kłaniania się zgodnie z miejscową etykietą, ani obsługiwać najnowocześniejszych toalet świata? Ile zarabiają zawodnicy sumo i dlaczego stanowisko premiera tego kraju jest najgorszą posadą świata, a niegdyś nawet najbardziej ryzykowną? Kto i jak wymyślił sushi i karaoke? Świat Według Reportera jest serią książek z zapisem podróży znanego dziennikarza, prowadzącego i reportera Wiadomości TVP1– Piotra Kraśko.

Liczba stron: 96
Format: 110 x 170 mm
Oprawa: miękka


(żródło: zdjęcie, tekst skopiowany z yatta.pl, ale to samo jest na tylnej okładce książki xD)
Książkę kupowałam, a raczej dostałam na święta od koleżanek, właśnie ze strony yatta (dla zainteresowanych : http://yatta.pl/%C5%9Awiat_wed%C5%82ug_reportera_Japonia,12103.htm ). 


Książka różni się zdecydowania od innych publikacji o Japonii  Nie jest to żaden przewodnik po kraju, czy opis historii. Opisuje ona dość nietypową rzecz, a mianowicie tsunami, które miało miejsce 11 marca 2011r.  Autor tej książki był podczas tego wydarzenia i w opisuje w niej nam swoje emocje, i to co czują albo raczej to co widział w zachowaniu Japończyków podczas tej tragedii. Ich zachowanie jest naprawdę zaskakujące. Oprócz opisów tego co działo się podczas trzęsienia ziemi i tsunami i wszystkich zachowań, był też opisy innych rzeczy jak np. Dlaczego Japonki kochają Davida Beckhama?
W książce zawarte jest też dużo zdjęć własnie z owej tragedii jak i innych rzeczy.
Naprawdę ciesze się, że przeczytałam tą książkę, ponieważ dzięki niej bliżej poznałam sytuacje jaka była w Japonii podczas trzęsienia ziemi i potężnej fali tsunami. Kiedy ta tragedia nastąpiła jakoś nie za bardzo było mi dane poznać szczegóły tego wydarzenia, a dzięki tej publikacji poszerzyłam swoją wiedzę.
Może książka nie jest z byt obszerna, wszytko napisane dosyć zwięzłe, a większość cześć zajmują zdjęcia to myślę, że warto wydać te 12 zł i dowiedzieć się czegoś więcej.


Kolejna jest książka z serii "Miasta marzeń". Udało mi się ja zdobyć za 30 zł podczas jednego wypadu do Opola z dziewczynami. Dotyczy ona dokładniej Tokio. Z tej serii można również znaleźć inne miasta jak chociażby Hong Kong i Singapur, które tez chciałabym mieć ^.^


Przewodnik powstał z połączenia zainteresowań i entuzjazmu dwóch najbardziej znanych dostawców informacji na świecie: wydawnictwa Insight Guides, którego publikacje od 1970 roku są wzorcem ilustrowanych przewodników, oraz Discovery Channel, najlepszego na świecie producenta telewizyjnych filmów dokumentalnych. Wydawcy Insight Guides dostarczają praktycznych rad oraz szczególnych informacji o historii, kulturze i ludziach wybranych miejsc. Discovery Channel i jego strona internetowa pomagają milionom telewidzów podróżować po świecie w zaciszu własnego domu i zachęcają ich do podróżowania naprawdę.

 (źródło: zdjecie i tekst - http://www.weltbild.pl/miasta-marzen-tokio_p11780103.html#longDescr )


Ten opis zbyt dużo nie mówi fakt xD Książka podzielona jest na 5 części :
1.Historia - dotyczy ogólnej historii założenia miasta, jak i sztuk walki, itd.
2. Wademekum.
3. Zwiedzanie.
4. Okiem znawcy.
5. Rady dla podróżujących.
Na samym końcu zamieszczony jest jeszcze mały słowniczek.
Jak widać zwykły przewodni, jednakże dość dokładny. Jest w nim dużo ciekawych opisów i kolorowych zdjęć. Można się z niej dowiedzieć duzo o historii jak i o zabytkach. Sądzę  ze idealna pozycja dla podróżujących jak i leniwców (takich jak ja) chcących poznać to piękne miasto. Zawsze to o krok bliżej marzeń prawda? ^.^


Przyznam się szczerze to na razie jedyne pozycje dotyczące kraju kwitnącej wiśni jakie przeczytałam. Mam nadzieje, ze kiedyś przybędzie ich więcej.
Tak po za tym jestem własnie w trakcie czytania książki Haruki Murakami (wole nie odmieniać) Norwegian Wood. Pierwsza powieść tego autora. Jako że to japoński autor recenzja książki po przeczytaniu na pewno się tu pokaże.

Taką o to notką zaczynamy tydzień z Dooorsem xD Następna notka jutro. A o czym bedzie? Przekonacie się we wtorek (przyznam się bez bicia, że sama jeszcze nie wiem o czym xD). Skoro jesteśmy w tematyce Japońskiej to wstawię japońską piosenkę ^.^


Hwaiting ~

Next PostNowszy post Previous PostStarszy post Strona główna

2 komentarze:

  1. BArdzo fany post :0
    Teraz wiem co czytać; D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam jeszcze tydzień ferii.
    Też chcę nad morze *_*
    Pomysł z notkami jest bardzo ciekawy.

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli przeczytałeś/łaś post podziel się swoją opinią w komentarzu ^^ Jest to dla nas bardzo ważne ;)

+ Informujemy, że mamy włączoną moderacje, więc nie martwcie się, jeżeli komentarz nie zostanie od razu opublikowany na stronie. Po naszym zatwierdzeniu pojawi się on pod postem.