30 dni k-pop'owych wyzwań: Dzień 01 Piosenka, która wprowadziła cię do k-pop'u!

7 comments
Witajcie w nowej serii na naszym blogu. Będzie ona trwała przez 30 dni, co oznacza, ze notki będą się pojawiać codziennie! Wpadłyśmy na to widząc na jednym z tumblr'ów właśnie 30 dni kpop'owych wyzwań. Stwierdziłyśmy, że czemu by nie podjąć wyzwania i codziennie pisać na zadany temat, a dokładnie pokazywać wam utwory - bo tego dotyczą wyzwania. Oprócz tego znalazłyśmy tez kilka innych wyzwań związanych z zespołami. Je również zrealizujemy, ale już na drugim blogu (RANDOM) by tutaj ni potrzebnie robić bałagan. Oprócz challeng'u oczywiście postaramy się pisać inne notki, wiec zdarzy się i tak, ze w ciągu dani będą dwa posty! Weee~ Mamy nadzieje, ze przypadnie wam to do gusty i może sami podejmiecie wyzwanie, na własnych blogach lub facebooku? So.. Let's do this!

Baner tej serii ^^
Dzień pierwszy naszego wyzwania dotyczy piosenki od której zaczęła się nasza przygoda z k-pop'em. Tak sentymentalnie, nie powiem ^^ Już raz pisałyśmy o naszych początkach z ta zacna muzykę, możecie o tym przeczytać tutaj.

Dooors:


Chciałabym wiedzieć ile ta piosenka przeciągnęła ludzi na złą stronę mocy. Z tego co się orientuje to najwięcej osób poznało kpop dzięki niej jak i samemu SHINee. Teraz to się pewnie zmienia i bardziej EXO przyciąga. Jednak zawsze jak są pytania tego typu, to duzo ludzi mówi, ze właśnie ta piosenka była ich pierwszą koreańska jaka usłyszeli. W moim przypadku było tak samo. Obejrzałam ją z czystej ciekawości i nie żałuje! Od tamtego dnia SHINee stało się moim ulubionym zespołem i tak jest po dziś dzień. 


Bandur:


Dla mnie pierwszą piosenką było SHINee World. Może jet to trochę niestandardowe jak na początek, bo przecież nawet nie ma teledysku. Trafiłam na ten utwór SHINee zupełnie przez przypadek oglądając filmik z paringiem z anime. Piosenka bardzo szybko mi się spodobała, mimo, że nie miałam pojęcia kto ją wykonuje. Język może nie zraził mnie tak bardzo głównie dlatego, że słuchałam J-rock'a więc koreański nie brzmiał dla mnie jakoś niesamowicie dziwnie. Później słuchałam jej jeszcze wiele razy włączając ją z owego filmiku. W końcu w opisie filmu sprawdziłam cóż to takiego, a nawet wydrukowałam sobie tekst będą go bardzo ciekawa. Oczywiście rozbawiły mnie długie ciągli liter układające się z pozoru w bezsensowne słowa. Od tego czasu zaczęła się moja przygoda z kpop'em.
Chociaż w zasadzie w tym samym filmiku można było również usłyszeć Super Junior- Boom Boom.


Ten utwór też mi się spodobał jednak fascynacja SJ przyszła znacznie później~ Nigdy nie pożałowałam, że obejrzałam ten filmik, bo kto wie czy gdybym go nie odtworzyła to czy teraz pisałabym do was?
~~

Pierwszy dzień za nami. Do zobaczenia jutro w kolejnym dniu zmagań.
A jaka piosenka was wprowadziła w k-pop? Piszcie w komentarzach!
Dooors i Bandur~
Next PostNowszy post Previous PostStarszy post Strona główna

7 komentarzy:

  1. Mnie doprowadziło Hello SHINee ^_^

    OdpowiedzUsuń
  2. Uznałam ciekawy pomysł, żeby się tego podjąć, ale jak przeczytałam te wyzwania, to zobaczyłam, że niestety piosenki mi by się często powtarzały...
    Mi w sumie ciężko powiedzieć od której dokładnie piosenki się zaczęło, bo w sumie zaczęło się trochę od końca, bo najpierw zainteresowałam się choreografią oglądając zlepek fragmentów MV z podłożoną anglojęzyczną piosenką i tam wypatrzyłam DBSK i SHINee m.in.

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmmmm.... taka moją pierwszą, pierwszą k~piosenką było Shinee -Love like Oxygen, której kawałek widziałam w "Ukrytym Polskim" (może ktoś kojarzy, piosenki w innych językach, ale niektóre słowa brzmią jak po polsku XD) http://youtu.be/klpsvrIn2jo także słuchając "McDonald i kisiel mniam" nie miałam bladego pojęcia co to jest kpop i z czym to się je XD.
    W każdym razie taką świadomie słuchaną pierwszą kpopową piosenką było Super Junior- Sorry Sorry <3 (wcześniej były jeszcze osty dram np. S.O.L.O.- suju-m itd. ale tego nie liczę ^^ )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. HAHAHAHA no nie sądziłam że ktoś będzie miał taką przygodę jak ja XDDD Ukryty polski.. no tak tak taaaaak XDDDDD Koleżanka na obozie zapytała mnie czy wiem co to kpop. Odpowiedziałam że nie, "tylko raz w ukrytym polskim widziałam takie "mcDonald i kisiel miaaam" i tam były koreańczyki...chyba...,albo chińczyki..Japończyki... A ja nie wiem!"-Tak to mniej więcej wyglądało XDD się szczerze przyznam, że chyba nawet nie wiedziałam gdzie dokładnie jest Korea XDD a "z czym to się je" nauczyła mnie ta owa właśnie koleżanka :D Haha piąteczka za podobieństwo *przybija*!

      Usuń
  4. Moją pierwszą piosenką było SNSD Run devil run, ale tego nie liczę, bo byłam święcie przekonana, że to jpop xD Potem była chwilowa fascynacja SHINee Lucifer, Ring ding dong, Hello i Big Bang Fantastic Baby, ale przepadłam dopiero po Super Junior Sexy Free & Single <3 Przeszłam na ciemną stronę mocy, zostałam Sithem i nie żałuję xD
    Bandurku- Boom Boom jest świetne! <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Ach, mnie akurat Lollipop od BIGBANG i 2NE1 xD"

    OdpowiedzUsuń
  6. Piosenką, za którą pokochałam kpop było Super Junior - Mr. Simple i Nu'est - Face. Ale wczesniej już zaczęłam się interesować muzyk koreańską, nie wiedząc co to kpop, za sprawą gangnam style xD

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli przeczytałeś/łaś post podziel się swoją opinią w komentarzu ^^ Jest to dla nas bardzo ważne ;)

+ Informujemy, że mamy włączoną moderacje, więc nie martwcie się, jeżeli komentarz nie zostanie od razu opublikowany na stronie. Po naszym zatwierdzeniu pojawi się on pod postem.